oral bac anglais-lieux et formes de pouvoirs

Publié le 14 avr. 2018 il y a 6A par Anonyme - Fin › 20 avr. 2018 dans 6A
14.00 / 20
3

Sujet du devoir

Bonsoir, je passe mon oral de bac dans un mois et j'aimerai qu'on corrige mes fautes, savoir si je suis bien dans le thème et si c'est bien ce qu'il faut faire s'il vous plaît; mon prof d'anglais de cette année nous a expliqué vaguement qu'il fallait faire un exposé sur chaque notion et nous a dit de nous débrouiller. Merci d'avance.

Où j'en suis dans mon devoir

The notion I’m going to speak about is PLACES AND FORMS OF POWER. First of all, I’m going to define this notion: power is ability to influence people, of course a society needs laws and rules so people can live together, this is going to create social harmony, but sometimes people can disagree and you will find social tension so this is what we are going to talk about social cohesion and social tension. So in relation to the notion places and forms of power, my presentation is going to deal with question: To what extent can education be a key to power?

In order to illustrate this notion, I have chosen 2 documents studied in class.

The first document is a picture, it shows a group of students on a demonstration against university fees and cuts.  They don’t want to pay higher fees and they don’t want the government to stop financing contribution to universities. Maybe the parliament has approved of rising university tuition fees, so that the reaction of students is automatic. Ion the picture we can see slogans against the government. 

Students are holding signs up high with different revendications.

Such as “My daddy can’t pay” or “tapes man hates cut”. They are denouncing the fact that only rich students will be able to go to university, while lower-income students will be penalized. They have formed a coalition of resistance against power of money in university and the money’s selectivity on university.

The second document is an extract of an article from the newspaper guardian online. It‘s about two opposed motions defended by representatives of the youth parliament at the house of commons.

If for Emilie who defend the motion against the rise of tuitions fees, rising the tuitions will jeopardise student future because some will be obliged to take pont-time jobs, James rather thinks that, this is will maintain a high standard at university, student will get good degrees and there will be a return for the investisement.

With the augmentation of tuitions fees, degree will become a status symbol, a reflexion of money rather, student must to work and study on the same time to “buy” their degree, the university will be accessible only to the richest. In our society money shows power more you have money more you’re powerful, money will be accessible with study more you have degree more you will can have a lot money, if the tuition fees increase a lot the study can’t be accessible to all persons only by the children of rich persons.

As a conclusion, university is the key to access to power, degrees represent money that you will can have, if the access of university can’t be possible to all persons it can be a social discrimination an inequity, this is the case in USA where the tuitions are very expensive and student are obligated to get into debt to access degrees.




4 commentaires pour ce devoir


3
Anonyme
Posté le 15 avr. 2018

Salut !

Je trouve que t'as pas mal de vocabulaire et c'est assez bien mené. 

Par contre on dirait que tu fais exclusivement une étude de documents car sur les 2/3 de ton exposé, tu parles des documents or pour l'oral il faut éviter de faire ça. Tu dois annoncer une idée principale (par exemple ton 1er axe) et comme dans une dissert l'appuyer avec 2-3 arguments. Et c'est que à partir de ce moment-là que tu fais intervenir les documents que t'as étudié en cours.

Et enfin je trouve que la présentation des documents est trop longue, il ne faut pas t'attarder là-dessus.

Good Luck amigo, j'espère que je t'ai été utile. Et t'as fais du bon boulot avec une bonne base mais il te reste juste à peaufiner tout ça 

Anonyme
Posté le 17 avr. 2018

D'accord je comprends mieux ce qu'il faut faire, je vais retravailler tout ça, merci beaucoup pour votre aide !

Anonyme
Posté le 15 avr. 2018
  • Introduction :     

The notion I'm going to TALK about ...

First of all, I'm DEFINING this notion ...

power is THE ability OF INFLUENCING peoople ... 

IT CREATES social harmony ... 

IN WHICH WAY can education be ... 

  • 1e Document :  

IN the picture we can see ... 

They have formed a coalition of resistance against THE power ... 

  • 2e document : 

will jeopardise THE FUTURE SUDENTS because some will be COMPELLED to HAVE HALF-TIME jobs, James rather thinks that, IT will ...  

if the tuition fees increase ... to all persons BUT only by ... 

  • Conclution :  

very expensive and students are COMPELLED to get into ...  

 

Voilà Voilà j'ai mis toutes les corrections en gras.

Anonyme
Posté le 17 avr. 2018

Merci beaucoup pour vos corrections ! 


Ils ont besoin d'aide !

Il faut être inscrit pour aider

Crée un compte gratuit pour aider

Je m'inscrisOU

J'ai déjà un compte

Je me connecte