Compétence linguistique + compréhension de texte + expression écrite

Publié le 27 févr. 2012 il y a 12A par Anonyme - Fin › 5 mars 2012 dans 12A
5

Sujet du devoir

Bonsoir,

voilà le sujet en images:

http://img853.imageshack.us/img853/8494/capturedcran20120227222.png
http://img638.imageshack.us/img638/8494/capturedcran20120227222.png
http://img815.imageshack.us/img815/8494/capturedcran20120227222.png

Où j'en suis dans mon devoir

Pour le moment je n'ai fait que la compétence linguistique, je posterai le reste demain:

1.

1. John went on and on accusing her and threatening her.
2. Reading and daydreaming were Jane’s favourite pastimes.
3. She would have liked to escape and run away with the gypsies.
4. She loved to walk through the countryside woth Bessie and to visit Mrs Reed’s poor. (ici j'ai un doute)
5. She hated being alone in the red room and started screaming.

2.

0. She wondered what he was doing.
1. The children enjoyed themselves without her.
2. She was forced to wash herself in icy water.
3. She was used to dressing herself without any servant’s help.
4. She was preparing herself to be bored.

3.

5. She didn't intend to let him dominate her.
6. She didn't remember telling him that.
7. This time she continued to defend herself.
8. It was like being in hell.
9. She found herself in a dark room and sat down in a corner.

Merci de me corriger.



20 commentaires pour ce devoir


5
Anonyme
Posté le 27 févr. 2012
Ok je vais regarder et t'aider. Cela s'est bien passé pour le devoir précédent ?
Anonyme
Posté le 28 févr. 2012
Merci!

Oui nickel j'ai eu 20 :)

Voilà ce que j'ai fait pour la compréhension de texte:

A)

1. This is a novel. "The scene takes place in Victorian England, Jane Eyre, an orphan aged 10, is raised by her strict aunt, Mrs Reed."

2. Fis un bond de côté : started aside
Saigna : bled
Couler : trickle (down?)
Hurla : Shouted bellowed out aloud
Enfermer : lock
On me porta à l’étage : I was borne upstairs.

3. The characters are Jane Eyre an orphan aged 10, her cousin with his sisters Eliza & Georgiana, Mrs Reed her aunt and the servant.

4. The scene is taking place in a library in Victorian England.

5.

B)

1.

2. To teach her he intends to hitting her with a book (to punish her)

3. Jane is bleeding because his cousin John hit her with a book, which caused a cut.

4. Je n'ai répondu qu'à la seconde partie de la question: She compares John to the Roman Emperors because she had read Goldsmith’s History of Rome, and she had formed her opinion of Nero, Caligula etc.

C)

1.

2. Mrs Reed asks the servant to lock her away of the redroom
Anonyme
Posté le 28 févr. 2012


3. She was taken upstairs.

4. On y apprend que les personnes dites de classe inférieure sont déconsidérées et maltraitées par les "riches"?

Pour l'expression écrite tu pourrais me donner quelques idées stp que je compose un texte. Peut-être parler du fait que maintenant les enfants sont beaucoup plus indisciplinés et moins respectueux (mauvais point de l'éducation stricte) mais qu'une éducation trop stricte est frustrante (dans le sens où les sens enfants "refoulent" leur vraie personnalité)

Merci!
Anonyme
Posté le 29 févr. 2012
Pas de souci pour l'écrit
Anonyme
Posté le 1 mars 2012
J'ai du mal avec l'expression écrite, je n'ai pas vraiment d'idées, j'ai juste fait un petit début:

Nowadays education is less strict than it used to be some one hundred years ago. For example, before it was improper to speak to a member of the opposite sex, to mention words as "legs" or "bosom" or still showing their emotions in public. Today, all this is over. Talking with someone of the opposite sex is no longer considered to have (as having?) bad manners (mores?), that's completely normal, as showing emotions in public. Strict education and nowadays education have their good and bad sides. Strict education allows society to frame and protect it from excesses in public. It teaches respect, especially towards parents....
Anonyme
Posté le 1 mars 2012
Je suis en train de corriger le tout.
Pour l'expression excrite il faut montrer les avantages et inconvénients d'une éducation trop stricte.
Anonyme
Posté le 1 mars 2012
ex 2
pour les phrases 2 3 et 4 je ne mettrais le pronom réfléchi
I wash: je me lave
I dress: je m'habille
i prepare to: je me prépare à
Anonyme
Posté le 1 mars 2012
Ah j'avais mal compris la question, je pensais qu'il fallait aussi parler de l'éducation actuelle.

Hocuspocus => C'est aussi ce que je me suis dit mais en regardant une série en vostfr j'ai bien entendu "i wash myself" et "i'm preparing myself" et dans les traductions que je trouve il est bien écrit que to wash = laver et que pour SE laver c'est to wash o.s (et ça ne fait pas partie des traductions "secondaires" c'est bien mis à part), pareil pour prepare alors que pour wonder c'est bien écrit directement "se demander" (ce que je savais déjà).

Merci à vous deux.
Anonyme
Posté le 1 mars 2012
Je t'assure que c'est I wash myself. Je ne sais pas pourquoi les gens disent I wash mais aux USA, ils disent I am going to wash myself. Peut être que les anglais l'omettent mais pas en Amérique.

To wash veut dire laver. I am washing my clothes. Je lave mes vêtements.

C'est I am dressing myself : je m'habille

I was preparing myself to c'est la forme correcte.
Anonyme
Posté le 2 mars 2012
Tu t'adresses à Hocuspocus?
Car moi je dis la même chos que toi.
Anonyme
Posté le 2 mars 2012
Oui je m'adresse à Hocuspocus.
Anonyme
Posté le 2 mars 2012
mais comme il n'y a pas for je mettrais preparing to

Regarde ce lien pour la nuance
http://www.larousse.fr/dictionnaires/anglais-francais/prepare/603763
Anonyme
Posté le 2 mars 2012
c'est bien to wash oneself
http://www.larousse.fr/dictionnaires/anglais-francais/to%20dress%20oneself

Pour dress myself et dress OS
la nuance vient que le premier veut dire s'habiller mettre une tenue un costume
et le deuxième s'habiller en général
Anonyme
Posté le 3 mars 2012
J'ai corrigé ton devoir. Je te poste ce soir toutes les corrections. Pour l'essai, je t'ai mis de nouvelles idées.
Je trouve que tu t'en es pas mal tirée dans l'ensemble et que tu as progressé par rapport au début de l'année.

A plus tard !
Anonyme
Posté le 3 mars 2012
Finalement, Miren et moi sommes presque d'accord:
-prepare to
-dress ..
Reste un désaccord sur wash/wash herself
Il semble en effet que wash + réfléchi soit plus fréquent
Anonyme
Posté le 4 mars 2012
. John went on and on accusing her and threatening her.
2. Reading and daydreaming were Jane’s favourite pastimes.
3. She would have liked to escape and run away with the gypsies.
4. She loved walking through the countryside with Bessie and to visit Mrs Reed’s poor. car elle aime se ballader en campagne (c'est une généralité donc ing)
5. She hated being alone in the red room and started to scream. En fait les deux formes sont admises en anglais.
2.

0. She wondered what he was doing.
1. The children enjoyed themselves without her.
2. She was forced to wash herself in icy water.
3. She was used to dressing without any servant’s help.
4. She was preparing herself to be bored. (c'est bien herself à cause e la forme ing. J'ai vérifié ce point auprès d'une personne de langue maternelle anglaise.

3.

5. She didn't intend to let him dominate her.
6. She didn't remember telling him that.
7. This time she continued to defend herself.
8. It was like being in hell.
9. She found herself in a dark room and sat down in a corner.

Anonyme
Posté le 4 mars 2012
4. She loved walking through the countryside with Bessie and visiting Mrs Reed’s poor. C'est une action qu'elle aime faire en général donc gérondif.

Anonyme
Posté le 4 mars 2012
Okay merci donc je me suis trompée sur une phrase, ça va je pensais faire pire :)

Merci!

J'attends la suite pour voir si j'ai bien compris le texte.
Anonyme
Posté le 4 mars 2012
This is a novel. "The scene takes place in Victorian England, Jane Eyre, an orphan aged 10, is raised by her strict aunt, Mrs Reed."

2. Fis un bond de côté : started aside
Saigna : bled
Couler : trickle down
Hurla shouted : bellowed out loud
Enfermer : lock
On me porta à l’étage : I was borne upstairs.

3. The characters are Jane Eyre an orphan aged 10, her cousin John with his sisters Eliza & Georgiana, Mrs Reed her aunt and Bessie and Mrs. Abbot the servants.

4. The scene is taking place in a library in Victorian England.

5. Jane Eyre is in the library and caught reading a book by her cousin. Upset, he throws her a book that hits and hurts her. Jane retaliates and hurts him back. Her aunt punishes her and has her servants lock her in the red room

b)
1. He is angry because for him she is not allowed to read one of his books. The library and the whole house belong to him and his family. She is an orphan and is dependent on his family. So she is seen as a burden for the family.
"You have no business to take our books…. Windows”

2. He throws her a book that hits and hurts her.

3. Jane is bleeding because her cousin John threw her a book. As a result of this, she fell and her head hit the door causing her a cut.

4. She is at first terrified then is furious. She says “My terror has passed its climax”. She is in pain and angry.

She compares John to the Roman Emperors because she had read Goldsmith’s History of Rome, and she had formed her opinion of Nero, Caligula... but also because they were cruel, slave owners and murderers too. In her eyes, John is the same.


C)

1. She does not fear her cousin anymore. She is in pain and is furious and is going to retaliate against him.
“These sensations…..in frantic sort”



2. Mrs. Reed and her servants part them. They feel sorrier for John than for Jane. “Dear, dear! What a fury to fly at Master John”.

3. She is punished and taken upstairs and locked in the red-room
4. When you were a child in the Victorian age and were an orphan or poor, you had no rights and were treated like a second class citizen. Children of upper class did not want to be mixed with children of a lower class. They despised them and had no respect for them. Social class differences were very important. (58 words)


Pour l'expression écrite tu pourrais me donner quelques idées stp que je compose un texte. Peut-être parler du fait que maintenant les enfants sont beaucoup plus indisciplinés et moins respectueux (mauvais point de l'éducation stricte) mais qu'une éducation trop stricte est frustrante (dans le sens où les sens enfants "refoulent" leur vraie personnalité)



Signaler une réponse abusive (copié / collé, aide inutile, ...)


Today’s education is less strict than it used to be some one hundred years ago. A strict education has both virtues and disadvantages. A strict education enables to teach some essential values such as respect for the others and one’s parents, politeness and good manners. However, a century ago, education was very strict and children often felt stifled because of numerous constraints. They could not express their feelings and did not feel love from their parents. They suffered in silence. Talking to somebody of a different gender was not permitted.

Time has changed and today’s education is more permissive. Children play a key role in the family, parents and children are closer than ever. Parents are there to guide and advise them. Their feelings are taken into account. But sometimes, parents are not able to set limits for their children. And limits are essential for a child. It is important for a parent to tell his/her child what is good or wrong. A child with no manners and limits will later experience problems to be accepted in society.
On the whole, I would say that today’s education is much better than a strict discipline but guiding , loving and setting limits to one’s child are the most important values in a successful education.

Aujourd'hui, l'éducation est moins stricte que qu’il y a une centaine d'années auparavant. Une éducation stricte a à la fois des vertus et des inconvénients. Une éducation stricte permet d'enseigner certaines valeurs essentielles comme le respect pour les autres et ses parents, la politesse et les bonnes manières. Cependant, il y a un siècle, l'éducation était très stricte et les enfants se sentaient souvent étouffés en raison de nombreuses contraintes. Ils ne pouvaient pas exprimer leurs sentiments et ne ressentaient pas l'amour de leurs parents. Ils souffraient en silence. Parler à quelqu'un d'un sexe différent n’était autorisé.

Les temps ont changé et l'éducation d'aujourd'hui est plus permissive. Les enfants jouent un rôle clé dans la famille, les parents et les enfants sont plus proches que jamais. Les parents sont là pour les guider et les conseiller. Leurs sentiments sont pris en compte. Mais parfois, les parents ne sont pas en mesure de fixer des limites à leurs enfants. Et les limites sont essentielles pour un enfant. Il est important pour un parent de dire à son enfant ce qui est bon ou mauvais. Un enfant sans mœurs et limites rencontrera plus tard des problèmes pour être accepté dans la société.
Dans l'ensemble, je dirais que l'éducation d'aujourd'hui est beaucoup mieux qu’une discipline stricte mais guider, aimer et fixer des limites à son enfant sont les valeurs les plus importantes pour une éducation réussie.


Voilà si tu as des questions, n'hésite pas !
Anonyme
Posté le 4 mars 2012
Petite correction

On the whole, I would say that today’s education is much better than a strict discipline but guiding , loving and setting limits for one’s child are the most important values in a successful education.

Ils ont besoin d'aide !

Il faut être inscrit pour aider

Crée un compte gratuit pour aider

Je m'inscrisOU

J'ai déjà un compte

Je me connecte